AUTO LIATAS REVALVING HOTBITS

3 ΡΟΔΕΛΕΣ ΣΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ


... βέβαια για να γίνει αυτό, θα πρέπει να ξέρεις πού να τις βάλεις. Εμείς πάντως, με αυτές κάναμε τις αναρτήσεις του Silvia μας ακόμα καλύτερες, συμβουλευόμενοι πάντα τους Ιάπωνες μηχανικούς της Team Orange, οι οποίοι μας βοήθησαν στο στήσιμο του αυτοκινήτου.

Image Οι αναρτήσεις Hot Bits είναι σχετικά καινούργιες στο χώρο του tuning και από τις πιο ποιοτικές λύσεις της αγοράς, έχοντας παράλληλα και πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Με αυτές έχουμε εξοπλίσει και το δικό μας Drift Project Car, το Silvia S14,5. Ήρθε η ώρα του πρώτου revalving λοιπόν και το POWER, ως το πλέον τεχνικό περιοδικό της αγοράς, θα σας το παρουσιάσει βήμα-βήμα, όπως το είδαμε να εξελίσσεται στις εγκαταστάσεις της Auto Liatas στην Κόρινθο.

 

 

Γιατί όμως revalving?

 

Λοιπόν, το αυτοκίνητο είχει ρυθμιστεί από τους Ιάπωνες πρωταθλητές του D1 στο Power 100 Speed Festival αφού αυτοί οι σχιστομάτηδες είναι μανούλες σε αυτά τα θέματα.

 

Οι κύριοι αυτοί λοιπόν είχαν αποφανθεί για την ανάρτηση τα εξής:

 

Πρόκειται για πολύ καλή ανάρτηση που σου δίνει τη δυνατότητα να τη ρυθμίσεις όπως, μα όπως θες.

Η συγκεκριμένη ανάρτηση είχε παραγγελθεί εξαρχής με ελατήρια και valving για χρήση drift.

Εντούτοις οι Ιάπωνες αποφάνθηκαν ότι ακόμη και στην πιο μαλακή τους ρύθμιση, τα εμπρός γόνατα είναι σκληρά για τις δικές μας ανάγκες. Έτσι η μόνη λύση ήταν το revalving για αλλαγή των χαρακτηριστικών της.

Αυτό λοιπόν κάναμε και σας το παρουσιάζουμε βήμα-βήμα.


Image 1.Τον καλό τον μάστορα τον κάνουν τα εργαλεία λέει ο σοφός λαός μας και δεν έχει άδικο. Η Auto Liatas ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Hot Bits δεν νοείται να μην έχει προμηθευτεί τα ειδικά εργαλεία για το λύσιμο και το δέσιμο των αναρτήσεων των οποίων εκπροσωπεί.

 

 


Image 2.Μέσα σε αυτά τα δύο κουτιά θα βρείτε κάθε εξάρτημα από το οποίο αποτελούνται αναρτήσεις της Hot Bits, από απλές ροδέλες και βίδες μέχρι τα πιο εξεζητημένα O-rings και floating pistons διαφόρων διαστάσεων.

 

 

 

 

a.jpg
ΒΗΜΑ 1

Ας αρχίσουμε λοιπόν. Η ανάρτηση DT2 απαλλαγμένη από τα top mount και τα ελατήρια έχει δεθεί πάνω στον πάγκο. Η διαδικασία αρχίζει με την αφαίρεση του αζώτου από την ξεχωριστή μπουκάλα που εμφανίζεται στα δεξιά του στελέχους της. Στην κορυφή της μπουκάλας υπάρχει μια βαλβίδα, πανομοιότυπη με εκείνη που έχουν τα ελαστικά των αυτοκινήτων για την πλήρωσή τους με αέρα. οσο εύκολο λοιπόν είναι να βγάλετε τον αέρα από τα ελαστικά σας, άλλο τόσο εύκολο είναι να αδειάσετε και το άζωτο από την μπουκάλα.
ΒΗΜΑ 2

Ο Νίκος, με τη χρήση του ειδικού εργαλείου της Hot Bits, ανοίγει την τάπα στην κορυφή της μπουκάλας. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό καθώς την παράσταση κλέβει το χαρακτηριστικό καλάμι της Hot Bits με τις αυξημένες διαστάσεις, σε σχέση πάντα με τον ανταγωνισμό αλλά και το καλοσχεδιασμένο διπλό έμβολο στην άκρη του.
c.jpg

d.jpg

ΒΗΜΑ 3

 

Σειρά στο λύσιμο έχει η μπουκάλα αζώτου και αυτή τη φορά όχι για να κάνουμε κάτι σχετικά με άζωτο αλλά για να αδειάσουμε το λάδι από την κεντρική μπουκάλα. Στην δική μας περίπτωση βέβαια το μεταχειρισμένο λάδι δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από το νέο καθώς η ανάρτηση έχει περπατήσει ελάχιστα μόνο χιλιόμετρα πάνω στο Power Project Car Silvia S14,5.

ΒΗΜΑ 4

Η λυμένη πια Hot Bits DT2 σε παράταξη. Από τα αριστερά προς τα δεξιά διακρίνονται:
(επάνω) Το πλήρως ρυθμιζόμενο top mount, το ελατήριο, η φούσκα προστασίας, το bump stop, η τάπα στεγανοποιήσης του κυρίως στελέχους της ανάρτησης, (κάτω) το στέλεχος της ανάρτησης, το καλάμι με το έμβολο και τέλος το δοχείο αζώτου με το έμβολο και το καπάκι του, αριστερά και δεξιά αντίστοιχα.
e.jpg
g.jpg ΒΗΜΑ 5

Ο Νίκος ετοιμάζεται για μια από τις πιο δύσκολες στιγμές στο λύσιμο μιας ανάρτησης Hot Bits DT2. Το έμβολο αφαιρείται πάνω από το καλάμι και απλώνεται στον πάγκο μαζί με τις ροδέλες που το περιστοιχίζουν. οπως βλέπετε ο αριθμός των εξαρτημάτων σε αυτό το στάδιο του revalving είναι μεγάλος, δεν συγχωρεί λάθη και απαιτεί μεγάλη εμπειρία. Μια λάθος ροδέλα και τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης πήγαν απλά... περίπατο.
ΒΗΜΑ 6

Εδώ βρίσκεται το μυστικό του εγχειρήματος. Οι τρείς ροδέλες που βρίσκονται επάνω από τη σειρά είναι οι νέες που θα μας δώσουν και το τελικά επιθυμητό αποτέλεσμα. Πώς??? Το λάδι για να πάει από τη μια μεριά του εμβόλου στην άλλη πρέπει να περάσει μέσα από τις οπές που υπάρχουν στην επιφάνειά του, τι ς οποίες καλύπτουν οι ανοξείδωτες ροδέλες τις φωτογραφίας. Αλλάζοντας τις τρεις πρώτες ροδέλες με άλλες λεπτότερες και πιο εύκαμπτες, μειώνεται η συνολική αντίσταση που θα παρουσιάζουν στη ροή του λαδιού άρα μας δίνουν και μια πιο μαλακή συμπεριφορά της ανάρτησης.
h.jpg
i.jpg ΒΗΜΑ 7

Σε αυτές τι ς φωτογραφίες φαίνεται καθαρά οι διαφορά μεταξύ των νέων και των παλιών ρεδελών. Για την μέτρησή τους είναι αναγκαία η χρήση μικρομέτρου καθώς η διαφορά τους είναι μόλις 5 εκατοστά του χιλιοστού και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να διακριθεί με γυμνό μάτι ή με το χέρι. Αυτά τα μόλις 5 εκατοστά του χιλιοστού, είναι που έκαναν την τρομακτική διαφορά στην τελική συμπεριφορά και το πάτημα του Nissan Silvia S14,5 που θαυμάσατε όλοι στην Live Arena του ATS 2007.
BHMA 8

Αφού το καλάμι τοποθετηθεί στη μέγγενη με τη χρήση των ειδικών πλακών ώστε να μην τραυματιστεί, ξεκινάει η επίπονη διαδικασία του δεσίματος του εμβόλου και στη συνέχεια, όλης της ανάρτησης. Σε αυτό το σημείο πρέπει να δοθεί η μέγιστη δυνατή προσοχή ώστε να μην γίνει λάθος στη σειρά με την οποία θα τοποθετηθούν οι ροδέλες πάνω και κάτω από το κεντρικό έμβολο. Μην ξεχνάτε, αυτές είναι που καθορίζουν τη συμπεριφορά της.
k.jpg
l.jpg ΒΗΜΑ 9

Υψίστης σημασίας είναι η ασφάλιση του εμβόλου πάνω στο καλάμι. Για τη σύσφιξη του κοχλία του εμβόλου χρησιμοποιείται δυναμόκλειδο ώστε να επιτευχθεί η συγκεκριμένη ροπή σύσφιξης που απαιτεί ο κατασκευαστής. Επίσης αναγκαία είναι και η χρήση κόλλας σπειρωμάτων που θα εμποδίσει τον κοχλία από το πραγματικά ανεπιθύμητο λασκάρισμά του και τις καθόλου ευχάριστες συνέπειές του.
ΒΗΜΑ 10

Ήρθε η ώρα της τσιμούχας, και είναι από τις πιο ζόρικες θα λέγαμε. Μπορεί η ανάρτησή μας να ήταν καινούργια, από τη στιγμή όμως που ανοίχθηκε και λύθηκε, επιβάλλεται να μπουν παντού καινούργια τσιμουχάκια. Και όταν λέμε παντού, το εννοούμε. οπως βλέπεται και στην φωτογραφία είναι πολλά... Η συγκεκριμένη δουλειά είναι αρκετά δύσκολη και αποτελεί άλλο ένα σημείο όπου η εμπειρία παίζει σημαντικό ρόλο. Ευτυχώς τα παιδιά από την Auto Liatas έχουν αρκετή και δεν αντιμετωπίσαμε απολύτως κανένα πρόβλημα.
m.jpg
n.jpg ΒΗΜΑ 11

Λίγο πριν μπει το καλάμι μέσα στο στέλεχος της ανάρτησης, τοποθετείται το νέο λάδι. Η διαδικασία είναι αρκετά λεπτομερής και απαιτείται μια μεγάλη ποσότητα λαδιού να πάει χαμένη ώστε να γίνουν όλα όπως πρέπει. Οι τσιγγουνιές σε αυτόν τον τομέα δεν έχουν θέση, στάση που κρατάνε από την πρώτη στιγμή οι συντελεστές της Auto Liatas. Βέβαια, παραπάνω στοιχεία, όπως για το ιξώδες του λαδιού και τη μάρκα του, δεν ήταν εύκολο να αποσπάσουμε από τα παιδιά και όπως μας είπαν αυτή είναι πολιτική της ίδιας της Hot Bits.
BHMA 12

Άκρως απαιτητική και χρονοβόρα αποδείχτηκε η διαδικασία της εξαέρωσης του στελέχους. Οι καθαρά αγωνιστικές καταβολές της ανάρτησης δυσκόλευαν πολύ το έμβολο να ανεβοκατέβει για να εξαερωθεί ακόμη και η τελευταία φυσαλίδα αέρα.
o.jpg
p.jpg ΒΗΜΑ 13

Ακριβώς αντίστροφη διαδικασία από το άδειασμα της μπουκάλας από το άζωτό της είναι αυτή της πλήρωσής της με άζωτο. Τα πάντα γίνονται αρκετά γρήγορα και συνολικά κρατάει κάτι λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα. Η δυσκολία σε αυτό το κομμάτι έγκειται στο να μπει η σωστή ποσότητα και στην σωστή πίεση για να μην έχουμε τίποτα ξαφινά μπουμ και λάδια να τρέχουν από τα ταβάνια.
ΒΗΜΑ 14

Με το κάνιστρο του αζώτου γεμάτο από άζωτο, η ανάρτηση τοποθετείται στο ειδικό μηχάνημα συμπίεσης και ζυγίσματος. Με τη βοήθεια της υδραυλικής πίεσης το καλάμι συμπιέζεται σε ένα ορισμένο βάθος, μετρούμενο με μεζούρα και ακρίβεια χιλιοστού. Η ψηφιακή ζυγαριά στα αριστερά είναι που θα μας πληροφορήσει οπτικά και ηχητικά αν η ποσότητα αζώτου είναι σωστή. Αν είναι παραπάνω, αφαιρούμε λίγο με τη διαδικασία στο 3ο Βήμα ενώ αν έχουμε έλλειψη πάμε για ΄΄ανεφοδιασμό΄΄. Τίποτα δεν γίνεται στο περίπου και όλα είναι προσεγμένα μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Άλλωστε η λεπτομέρεια είναι που θα κάνει τη διαφορά.
q.jpg
r.jpg ΒΗΜΑ 15

Οι αναρτήσεις μας είναι έτοιμες να τοποθετηθούν στο Drift Project του POWER, του Nissan Silvia S14,5. Το αποτέλεσμα??? οπως μας είπε ο οδηγός του, Θωμάς Παπαπάσχος και όπως είδατε όλοι στη έναρξη κάθε παράστασης της Live Arena του Athens Tuning Show 2007, ήταν πραγματικά εκπληκτικό. Ακόμη και οι Ιάπωνες μετρ του είδους δήλωσαν εντυπωσιασμένοι για το πάτημα και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

 

 

 
HOTBITS
WEDS
ULTRA RACING
CHIP TUNING
galfer.jpg
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
PRO RS
ENEOS
AUTOLIATAS
Διεύθυνση: 5ο ΧΛΜ Π.Ε.Ο ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΠΑΤΡΩΝ, ΛΕΧΑΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Τηλέφωνα: 2741 029119 - 2741 025778
Fax: 2741 023407